拾遍十辩

那不久之前的曾经,我们亲手植苗,我们细心呵护~(十辩茁壮成长)。 那不久之前的曾经,我们踏遍西马,我们创造回忆~(我们不想只有曾经)。 十辩之后,我们用心经营这块土地,这里是我们友谊的延续……

星期二, 八月 22, 2006

丢人

刚才在家庭法的辅导课出了丑。。。

题目是这样的:

Tan Siew Lan aged 16 years,cames from a very conservative family,living in Pontian,Johore.Her parents insist that she should marry according to Chinese customs and not at the Marriage Registry.They told her that Lim Keok Cheng,the man they have in mind for her,is already 30 years old and advised her to get married straightaway.

Siew Lan is unhappy because her future husband is "so old".Besides,she was told by a friend"under the new law;everybody must marry at the Marriage Registry".

Is her friend correct?Advise Siew Lan accordingly.

我的答案:There are 4 types of solemnization according to section.....

辅导老师打断我的答案,说道:“O U(老师不会念我的名字,所以习惯叫我O U),advise Siew Lan!"

於是我换了另一种方式:“Siew Lan,there are 4 types of solemnization..."

全班哄堂大笑。

还好辅导老师并没有骂我。

她是我们法学院最凶的教授,不信可以问永祥。。。

接着问我16岁结婚的条文。

"10"

"wrong!"

"12!"

"wrong!"

老师抓起桌上的一把锁匙作状要丢我。。。

"21(2)!"

还好我活过来了...

谢天谢地!!!

我真是一个失败的法律系学生啊。。。

学然后知不足。。。

3 Comments:

Blogger fishbone said...

哈哈!pn noraini!我听说她超讨厌美女的!哇!难道你也被编入‘美女‘群!那你应该感到高兴才对!哈哈!

9:48 下午  
Blogger Yin Erl said...

ma de...

until now i haven get scolded by her...
I realized that ugly girls have their advantage...
haha...

11:04 下午  
Blogger fishbone said...

哦!突然觉得family law很有用!很想去读这一课!明年可能拿这ED啦!到时要请教你了!

12:43 上午  

发表评论

<< Home