拾遍十辩

那不久之前的曾经,我们亲手植苗,我们细心呵护~(十辩茁壮成长)。 那不久之前的曾经,我们踏遍西马,我们创造回忆~(我们不想只有曾经)。 十辩之后,我们用心经营这块土地,这里是我们友谊的延续……

星期日, 八月 27, 2006

一步一脚印,民主向前进

今天新青年有一场聚会,商讨竞选宣言。
每一位出席者需要带一样食物。
在要去诒斌家之前,我去了银行提款。
走着走着,手上的钥匙竟然从手中飞出去,掉进了水沟。
水沟的盖是被封死的,而且又暗又深。
我打电话给后特,告诉他我去不了聚会。
很快的,他和诒斌就来救我了。
看见诒斌钻进水沟替我捡钥匙,我真的很感动。
要离开银行的时候德齐也来了。
感谢邢诒斌先生。感谢傅后特先生。感谢王德齐先生。
新青年不只是校园民主斗士的摇篮,还是出产男人的好地方^_^

开会的时候我一句话也没说。
我本来就很弱。
看见他们在这种环境下还能这么不屈不挠努力不懈的捍卫校园民主,很是感动。
他们都是鹤立鸡群的人。

因为新青年,

我不想成为那些只懂得吃喝玩乐的罐头大专生。
我知道我不应该为了留住宿舍而典当校园民主。
我不要受校方摆布当他们的傀儡被他们牵着鼻子走。
我看见了校园的另一把不是为了反对而反对的声音。
我知道我不应该害怕威权政治。
我希望将来的学弟学妹们能在一个公平自由民主的环境下做学问。

新青年总是给我很舒服的感觉。
校园竞选即将到来,虽然赢面不大,可是我还是会站在亲学生阵线,做我觉得大专生应该做的事情。
记得一位评判告诉我:“想当年我念大学的时候总是努力当一名优质的大专生。。。”
我也希望我可以当一名优质的大专生。

写这篇文章并不是为了替新青年宣传,而是想抒发情感。
如果您是那些家事国事天下事事不关心的人,
如果您只懂得吃喝玩乐,
如果您只懂得读死书,
如果您只懂得盲目服从,
那么,您将会是大专生素质下降的贡献者。
这只是我个人意见,不要拿鸡蛋丢我^_^

最后,我以一句话来收尾。

他妈的大专法令,还不快点废除!!!

4 Comments:

Blogger fishbone said...

我可以知道你为什么要废除大专法令吗?你知道大专法令的由来吗?是哪一条你不喜欢的?还是整个?请问有什么理由要废除吗?大专法令如何影响到我们的民主呢?

在下小小的我,很想知道...

9:33 下午  
Blogger Yin Erl said...

dear senior,

You should go to buy AUKU or UUCA to read the section 15 and 16 if the act...
Then you will know it's unfair for university students...
we cant join society without permission...
we cant show our support or sympathy to any political party...
i have friends who are expert of UUCA...
introduce to you if you want=)
i have no time to talk too much here...
coz having family law TAKE HOME TEST...
i m dying...

11:00 下午  
Blogger fishbone said...

UUCA
s.15- no student, organisation,body or group of student shall without the prior approval of the VC, make in relation to any matter pertaining to the uni or to the staff or students of the uni, in their capacity as such, or to himself in his capacity as a student of the uni, any representation or other communication, whether orally or in writing or in any other manner, to any public officer or to the press or to the public in the course of any lecture, speech or public statement or in the course of any broadcast by sound or vision.
s.16- no student, organisation, body or group of student, shall make any objection, whether orally or in writing or in any other manner, to the entry into, or the presence in, or the exclusion or expulsion from, the campus of any person, body or group of persons.
after read through tis 2 section.i found out that no any restriction or any prohibition of joining society ar??wat the section prohibit is only can not make representative or communication to public.and s16 is prohibit to make objection about the entry, presence, exclusion and expulsion from the campus.
is that by joining or supporting the politic party is same with the meaning of make representative to public??
or may be other section which prohibit tat, cos i malas read through all the section. hehe
if free ask ur tat fren and try explain here lar!and can see how u argue!my learned counsel!hehe

11:53 下午  
Blogger fishbone said...

hehe!tis is not call playing the act,we are now discussing the act.UUCA is the act for uni student,which is bound by us,so we have the right to discuss it.UUCA is public to all citizen and any one can get it,read it and discuss it.evenmore we are the 1st affected people,so we sure can discuss it!hehe!there are no any law to prohibit people dicussing a act in academic way!
in my opinion,any law from the begining is good de.the purpose of the law also good for the society de.the situation come wrong when there are some people abuse of it,misuse of it and even wrong interprete it!wat good law come to tat man sure will change to bad law!
wat i understand is,all scared is bcos of the s.15 right?is tat talking the politic is meaning making the representative to public?so all cant talk politic?
hehe!i would like to try to interprete in deferent way leh!after i read through many time of the s.15!hehe!tat section just prohibit make any representative about the matter pertaining to uni,to the public,right?can we say tat 'public' is who outside of the uni or campus?so we can talk to the uni student,but not to the public outside of uni!hehe!the matter of the uni,sure is the matter of the uni student,sure they hav to know wat happening.so we still can make the representative to the uni student!haha!can or not?correct?if wrong can scold me!hehe!cos tat is my personal own interprete.
added the same question i ask b4,is that by joining or supporting the politic party is same with the meaning of make representative to public??i think no right?hehe!can argue about it!
at last,as i know, tat UUCA is made after the 513 incident.if not wrong.hehe!the UUCA is for prohibit tat time the student to make any representive about the sensitive issue of perkauman.so the purpose is in a good way when making tat bill.just the problem is now a day, some people abuse of tat law only.

3:53 下午  

发表评论

<< Home